Evalien in Canada

Update

Dus het is alweer twee weken geleden dat ik iets op mijn blog heb gepost, en het is alweer vier weken geleden dat ik ook serieus iets heb verteld over wat ik hier nou allemaal doe, dus het werd weer eens hoog tijd voor eeeeeeen updeed.

Om te voorkomen dat ik weer een mega lang verhaal zou moeten schrijven, heb ik deze afgelopen weken maar gewoon heel erg weinig gedaan. Makkelijk hè? Nou ja, niet echt weinig gedaan, maar weinig waar ik een interessante, ellenlange blog van kan maken. Natuurlijk zou ik met mijn talent voor het vollullen van een bepaalde ruimte op een wit blad van ongeveer elke dag een ellelange post kunnen maken, maar om het voor iedereen draaglijk te houden zal ik het (heus waar, echt, heus, heus-heus-heus, serieus, nee serieus, nee even serieus nu, nee ècht!) kort houden.

Allora, voisí, een genummerd lijstje met mijn machtig interessante avonturen in hete verre Canada, begeleid door een beknopte toelichting.

  1. Hike nummero uno. Dos veces. la première fois een uur gelopen van een wandeling die wel in de Lillooet Hiking Guide stond, maar die ik erg slecht kon vinden en er nooit zeker van was dat ik wel de goede wandeling had. Ik raakte Lorie steeds kwijt, en na een uur lopen was het laat en moest ik terug. Ik besloot de volgende dag terug te gaan omdat ik het einde wilde halen, wat volgens het boekje 1 à 1,5 uur lopen was. De volgende dag inderdaad nog een keer gegaan, harder doorgelopen, maar na 2 uur wandelen nog steeds geen eiindpunt bereikt. Wel veel berensporen tegengekomen en met mijn staart tussen mijn benen terug naar beneden gesneld. Die hike doe ik niet meer.
  2. Turkey Dinner bij Crist'l.Een echt Thanksgiving Dinner in mei. Het draaide natuurlijk om de grote, hele kalkoen om de oven, gecomplimenteerd met side dishes en goede (Fort Berens) wijn. Als goedmoedig mens en weinig principiële vegetariër lekker meegesmuld. Vooral de side dishes, though, de kalkoen was wel heel erg goed gebakken, écht lekker kon ik het gewoon niet vinden met mijn vega-tong.
  3. Plantjes potten en eten-in-je-mond-stoppen met Allyson:Mijn stoute schoenen voerden me een week later dan de hike-zonder-einde weer naar de hopfarm, waar ik Allyson weer tegenkwam. Even gekletst en daarna afgesproken dat ik de volgende dag zou komen helpen met het potten van hopplantjes en het consumeren van een in-elkaar-flans-etentje. De volgende dag onder het genot van gin&tonic, de hete zon op je schouders, de geur van natte aarde en droog gras in je neus en een lekker kletsgesprek de plantjes zitten potten. Daarna een dinertje in elkaar geflanst van allemaal etenswaren die de weekendploeg had achtergelaten en onder het genot van een wijntje zitten eten. Later op de avond zijn we op avontuur geweest bij een verlaten (horror)huis dat Allyson misschien wilde huren, omdat ze nu op de hopfarm sliep en dat niet zo fijn vond. Het huis bleek niets, maar had wel een mooie ligging.
  4. Wilde dierenpark:De zondag erna met z'n allen naar het Wilde Dierenpark in Kamloops geweeest. Daar alle beesten achter hekken gezien, die ook in het wild door Canada zouden moeten struinen. Mijn eerste ontmoeting met beren in Canada, achter dubbel hek en veiligheidsglas. 's Avonds lekker pizza gegeten bij een (nep)Italiaan.
  5. Texas Creek Forest Road hike:De maandag erna wezen hiken bij de Texas Creek Forest Road. De Texas Creek is een prachtige weg die hoog boven de Fraser langsgaat en onverhard is. Lekker avontuurlijk daarna de Forest Road opgehiket. Als je die drie dagen zou volgen kom je in Pemberton uit. Ik vond 3 uur (inclusief terug) al heel erg veel.
  6. Texas Creek Ranch:Het bleek dat ik de dag ervoor nog één bocht verder had gemoeten en ik was bij de Texas Creek Ranch uitgekomen. Vrienden van Rolf&Heleen. Daarom maar nog een keer de Texas Creek Road af gegaan, even me voorgesteld aan Eckard en zoon Max en een mini-rondleiding gehad over het terrein en de druivenplanten die daar ook groeien. Eckard had het nogal druk en ik wilde een rondje rijden, dus al snel weer doorgegaan.
  7. Lytton:Als je de Texas Creek Road helemaal af rijdt (hij verandert een paar keer van naam) kom je uiteindelijk uit bij een veerpont die de Fraser overgaat. Het is een prachtig en wild ritje, hoog boven de Fraser waar het niet raar is als je eens moet stoppen om grote keien van de weg af te duwen. Prachtige vergezichten en mooie oude kolonistenwoningen gezien (houten hutjes). De veerpont over de Fraser was gratis, en ik kwam vlak boven Lytton uit. Even in Lytton rondgekeken (was echt niets aan. Was nog kleiner dan Lillooet) een ijsje gegeten, en daarna met de highway 12 weer teruggesjeesd naar Lillooet.
  8. Seton Lake met de kids: Op een wel heel lekker warm dagje de kindjes meegenomen naar Seton Lake. Daar heerlijk gepicknickt, gespatterd in het ijskoude water en Jip&Janneke gelezen in de zon. Aan het eind van de middag een ijsje gekocht bij het benzinestation. Wat een bofdag.
  9. Lawine Hike:De week erna, gister dus, weer een hike uit de Lillooet Hiking Guide gezocht. Dit keer een afslag van de Duffey Road. Ga highway 99 south af voor 23 km. Sla rechtsaf de Downtown Creek Road in, rij 10 km deze weg af. Oh. Ho. Stop. Wacht even. Na twee kilometer ligt er een lawine over het pad. No Way dat je daar overheen kunt rijden met de auto. No Way dat je de grote stenen en boomstammen zo kan verplaatsten dat je er langs kan. Dan maar op de voet verder deze weg. Dan maar deze weg aflopen tot ik moe ben. Dus nog 7 kilometer verder gelopen (alles wat ik eigenlijk had moeten rijden en na die 10 km over die weg had ik nog een stuk moeten rijden tot ik eindelijk de trail zou vinden). Nog twee lawines tegengekomen waar je ook nooit met een auto overheen had gekund (lawines van sneeuw en ijs, trouwens. Jep. Er ligt een dikke laag rots/steen/zand en plant op, maar het is van sneeuw) en godzijdank geen beren. Ik kon mijn anti-beren-organisme in de vorm van Lorie niet vinden toen ik weg ging. Het gaat lekker, Hiking Guide. Dat is al hike twee die niet kan. Maar de weg was wel heel mooi. Dat wel.

En toen waren we alweer aangekomen bij vandaag. Vandaag heb ik niks gedaan wat interessant genoeg is om op mijn blog te zetten, maar ik doe het toch: Hoi hoi ik heb mijn haar gekleurd. Ik was mijn uitgroei zat. Ik heb het laten drogen in de tijd dat ik deze blog schreef, dus ik ga mijn haar nu even bewonderen in de spiegel. Volgens mij is het weer te donker geworden. Ach ja.

Ajuus.

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!